دختر پاییز

دختر پاییز

هیچ‌حالی را بقایی نیست بی‌صبری مکن
دختر پاییز

دختر پاییز

هیچ‌حالی را بقایی نیست بی‌صبری مکن

دوستیی به قدمت بیست سال

دیروز با دکتر الی قرار داشتیم. 

خیلی وقت بود همدیگرو ندیده بودیم و جور نمیشد چون هر وقت میومد شیراز دنبال کارهای رساله و دانشگاه‌های محل تدریسش و جاهای مختلف بود. زیاد هم نمیموند. اما بالاخره ضربتی هماهنگ شدیم. قرارمون کجا بود؟ محل آشنایی اولیه یعنی حافظیه.

تصمیم داشتم ماشین رو تو چهل‌مقام پارک کنم اما یک لحظه سر دوراهی حواسم پرت شد و پیچیدم تو خیابون نفت. هیچ جایی نبود و در نهایت کمی بعد از چهارراه پارک کردم و راه افتادم سمت آرامگاه. اون منطقه هم برام پر از خاطره هست. جلو تالار حافظ مثل تو فیلم‌ها فلاش‌بک زدم به اون روزها و تمام صوت و تصاویر تو سرم به نمایش دراومدن. تو فکر بودم که یک نفر از پشت سر صدام کرد. برگشتم سمتش و جیغ کشان همدیگرو بغل کردیم.

تو آرامگاه قدم به قدم و هر کدوم یک‌بار می‌گفتیم یادش بخیر. 

با هم گذشته رو مرور کردیم؛

بیست سال پیش تو دفتر نشسته بودم که اومد جلوی در و پرسید اینجا دفتر فلان هست؟ گفتم بله 

اون موقع‌ها به شدت با دخترهای جوان چادری زاویه داشتم اما این به قدری زیبا و خوش‌رو بود که منم با لبخند باهاش حرف زدم. دانشجوی ترم یک بود. گفت دکتر فلانی گفتن بیام با شما کار کنم. خیلی جالب بود که برای کار شیفت‌بندی کردیم اما ظرف چند روز چنان صمیمی شدیم که همیشه با هم بودیم. 

حدود شش یا هفت سال بعدش با یکی از بهترین پسرهای گروهمون ازدواج کرد و خدا رو شکر زندگی قشنگی ساختند. روزهای خیلی خیلی خوبی رو با هم گذروندیم و با وجود اختلافی که توی پوشش داریم با افتخار و اقتدار کنار هم راه میریم و لذت میبریم.

الآن بیست سال از دوستیمون میگذره و این دیدار اخیر بهم ثابت کرد رفاقت‌های قدیمی رو هیچ جوره نمیشه با چیزی جایگزین کرد. و اینکه خدا رو شکر همیشه از لحاظ دوست‌یابی خیلی خوش‌شانس بودم.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهربانو شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 10:41 http://baranbahari52.blogsky.com/

منم از دوران دبیرستانم چند تا انگشت شمار دوست برام مونده که عشق دنیا رو باهاشون تجربه میکنم . خدایی هر وقت همو میبینیم تا چنددد روز شارژیم

به به چه عالی خدا برای هم حفظتون کنه

محیا دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت 17:16

شاید من بد شدم یا از بس بدی و بی تفاوتی دیدم ی نفر ادمم وجود نداره بگم کاش باز ببینمش یا تجدید خاطره کنم
خوبه شما همچین افرادی دارین

عزیزم این حرف رو نزن. قطعا که تو خیلی هم خوبی این از صداقت نوشته‌هات معلومه. من فقط کمی شانس داشتم تو این مورد
دعا می‌کنم کلی اتفاقات خوب در انتظارت باشه

لیمو دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت 09:48 https://lemonn.blogsky.com/

دوست قدیمی با کلی خاااطره یه چیز دیگه ست

خیلییی خوبه

گیل‌پیشی یکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت 21:44 http://Www.temmuz.blogsky.com

به به، یاد ایام بخیر.
واقعا هیشکی جای دوست قدیمی رو نمی‌گیره حیف دوستای خوب همیشه از آدم دور هستن.

آره خیلی خوبن. همین‌که هستن خدارو شکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.